Pengaruh Kecenderungan Mengambil Risiko, Kebutuhan akan Prestasi dan Efikasi Diri terhadap Intensi Berwirausaha Mahasiswa di Jabodetabek

  • Anna Octaviani Jakarta state university
  • Corry Yohana Universitas Negeri Jakarta
  • Aditya Pratama
Keywords: Risk-taking propensity, Need for achievement, Self-efficacy, Entrepreneurial intention

Abstract

ABSTRACT

The purpose of this study is to ascertain the influence of the proclivity to take risks on entrepreneurial ambitions, ascertain the effect of the demand for accomplishment on entrepreneurial intentions, and ascertain the effect of self-efficacy on entrepreneurial intentions. This study's population consists of Jabodetabek students. The sampling method employs probability sampling with up to 150 samples. IBM SPSS 22 is used for data analysis. Multiple Linear Regression is a technique used in data analysis. The findings revealed that the proclivity to take risks had a favorable and substantial influence on entrepreneurial inclinations. The urge for accomplishment has a favorable and considerable impact on entrepreneurial inclinations. Self-efficacy has no positive and negligible influence on entrepreneurial inclinations.

 

 

ABSTRAKi

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh kecenderungan mengambil risiko terhadap ambisi berwirausaha, mengetahui pengaruh tuntutan prestasi terhadap niat berwirausaha, dan memastikan pengaruh efikasi diri terhadap intensi berwirausaha. Populasi penelitian ini adalah mahasiswa Jabodetabek. Metode pengambilan sampel menggunakan probability sampling hingga 150 sampel. IBM SPSS 22 digunakan untuk analisis data. Regresi Linear Berganda adalah teknik yang digunakan dalam analisis data. Temuan mengungkapkan bahwa kecenderungan mengambil risiko memiliki pengaruh yang menguntungkan dan substansial pada kecenderungan kewirausahaan. Kebutuhan akan berprestasi memiliki dampak yang menguntungkan dan cukup besar pada kecenderungan kewirausahaan. Efikasi diri tidak memiliki pengaruh positif dan tidak signifikan pada intensi berwirausaha.

Published
2023-05-03