ASESMEN DAN INTERVENSI PEDAGOGIK DALAM MEMBANGUN GENERASI EMAS DITINJAU DARI PERSPEKTIF PENGEMBANGAN KREATIVITAS SISWA KELAS AWAL SEKOLAH DASAR

Authors

  • Mohamad Syarif Sumantri Dosen PGSD, PGPUD FIP UNJ, Magister PAUD-Pendas PPs UNJ

Keywords:

Intervention, assessment, creativity, early grade of primary education

Abstract

This study intendsto expla in the importance of educating the intervention
asesmentand learning in the early grades of primary school, We have to consider the
characteristics of the development of elementary schoolage. Intervention can bed one
with athemeapproach, this approach is also based on the consideration of
developmentally appropriatepractice. Alternative assess mentwould be suitableto monitor
the development of students' creativity. Theme as an intervention approach that
requiresattention, especially the abilityto educate primary school education for skilled
collaborate.


Keyword: Intervention, assessment, creativity, early grade of primary education.

Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan pentingnya mendidik asesment
intervensi dan belajar di kelas-kelas awal SD. Kita harus mempertimbangkan
karakteristik perkembangan usia SD. Intervensi bisa dilakukan dengan pendekatan tema,
pendekatan ini juga didasarkan pada pertimbangan praktik sesuai dengan tahapan
perkembangan. penilaian alternatif akan cocok untuk memantau perkembangan
kreativitas siswa. Tema sebagai pendekatan intervensi yang membutuhkan perhatian,
terutama kemampuan untuk mendidik pendidikan sekolah dasar untuk berkolaborasi
terampil.
Keyword : Intervensi, penilaian, kreativitas, kelas awal pendidikan dasar.

Author Biography

Mohamad Syarif Sumantri, Dosen PGSD, PGPUD FIP UNJ, Magister PAUD-Pendas PPs UNJ

 

 

Downloads

Published

2016-05-30

How to Cite

Sumantri, M. S. (2016). ASESMEN DAN INTERVENSI PEDAGOGIK DALAM MEMBANGUN GENERASI EMAS DITINJAU DARI PERSPEKTIF PENGEMBANGAN KREATIVITAS SISWA KELAS AWAL SEKOLAH DASAR. Jurnal Pendidikan Dasar, 7(1), 74–89. Retrieved from https://journal.unj.ac.id/unj/index.php/jpd/article/view/507