Studi Tingkat Layanan Terminal Bus Kampung Melayu Dilihat Dari Sisi Pengguna
Keywords:
gap, serqual, tingkat layananAbstract
Pelayanan transportasi kepada masyarakat yang langsung dapat dirasakan adalah pelayanan publik yang terdapat di dalam Terminal Bus. Terminal Bus di DKI Jakarta diharapkan dapat memberikan pelayanan yang berkualitas pada pengguna jasa angkutan dan juga pengguna pelayanan yang terdapat di dalam Terminal. Salah satu Terminal Bus yang terdapat di DKI Jakarta dan diharapkan dapat memberikan pelayanan yang baik bagi masyarakat kota Jakarta adalah Terminal Bus Kampung Melayu. Penelitian ini bertujuan untuk mengukur tingkat layanan Terminal Bus Kampung Melayu dilihat dari sisi pengguna. Teknik penelitian ini menggunakan metode survey untuk pengambilan sampel data (berupa kuisioner), adapun analisis pembahasannya menggunakan analisis deskriptif, metode Gap dengan cara menghitung skor Serqual dan diagram kartesius.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this Journal agree to the following terms:
- Author retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a creative commons attribution licensethat allow others to share the work within an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication of this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangementfor the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g. acknowledgement of its initial publication in this journal).
- Authors are permitted and encouraged to post their work online(e.g. in institutional repositories or on their websites) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published works.
-
Users/public use of this website will be licensed to CC BY-NC-SA Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License