The Impact of Digitalization on then Credibility and Satisfaction of QRIS Users
DOI:
https://doi.org/10.21009/ISC-BEAM.011.30Keywords:
Digitalization, Transaction Security, Service Speed, Credibility, Customer SatisfactionAbstract
This research examines the influence of digitalization, transaction security, service speed and creditworthiness on customer satisfaction levels through the use of Bank Indonesia's QRIS in the Jabodetabek region. We use a survey method to collect data from QRIS users. The results of the analysis will help in identifying the relationship between the variables mentioned above and user behavior. The findings of this research can provide valuable insights for the business world and financial institutions in increasing customer satisfaction using QRIS.
References
Darmawan, D., & Putra, A. R. (2022). Pengalaman Pengguna, Keamanan Transaksi, Kemudahan Penggunaan, Kenyamanan, Dan Pengaruhnya Terhadap Perilaku Pembelian Online Secara Impulsif. Relasi: Jurnal Ekonomi, 18(1), 26-45.
Djaja, J., Tongli, B., & Tahendrika, A. (2022). Pengaruh Kemudahan Dan Keamanan Transaksi Menggunakan Kode QR Terhadap Kepuasan Pengguna Shopeepay Pada Mahasiswa Universitas Atma Jaya Makassar. Jurnal Ekonomi, Bisnis dan Terapan (JESIT), 3(1), 35-50.
Adelia, A., & Purwaningrum, E. (2022). Kemudahan Informasi, Kecepatan Layanan Dan Kualitas Laba Perusahaan Berpengaruh Terhadap Minat Mahasiswa Dalam Investasi Saham Pada Perusahaan E-IPO. In Seminar Nasional Akuntansi dan Manajemen PNJ (Vol. 3).
Anggraini, N. A. (2020). Pengaruh Kecepatan Layanan dan Cita Rasa terhadap Loyalitas Pelanggan pada Café Intermezzo Medan (Doctoral dissertation, Universitas Medan Area).
Anggreani, Y. T. (2023). Pengaruh Kredibilitas Brand Ambassador dan Kredibilitas Merek terhadap Keputusan Pembelian Produk Oriflame pada PT Orindo Alam Ayu Cabang Medan.
Cahyani, Anggita Friska (2022). Pengaruh daya tarik fisik, kredibilitas dan interaksi parasosial pada diri beauty influencer terhadap niat beli produk kosmetik focallure pada generasi z Universitas Jember.
Nainggolan, R. (2021). Pengaruh Kredibilitas dan Trustworthiness Beauty Influencer di Instagram terhadap Keputusan Pembelian Produk Kosmetik Wardah. Jurnal Performa: Jurnal Manajemen dan Start-up Bisnis, 6(6), 526-535.
Awadhi, J., Obeidat, B., & Alshurideh, M. (2021). The impact of customer service digitalization on customer satisfaction: Evidence from the telecommunication industry. International Journal of Data and Network Science, 5(4), 815-830.
Huda, T., Nuringwahyu, S., & Chanafi, A. (2023). Pengaruh Kualitas Layanan, Ketepatan Waktu Pengiriman dan Fasilitas Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi Pada Pelanggan J&T Grati Pasuruan). JIAGABI (Jurnal Ilmu Administrasi Niaga/Bisnis), 14(3), 85-92.
Maslikhan, M., Basalamah, M. R., & Athia, I. (2022). Pengaruh Sistem Pelacakan Online Dan Ketepatan Waktu Pengiriman Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi Kasus JNE Cabang Utama Malang). E-JRM: Elektronik Jurnal Riset Manajemen, 11(15).
Bakhitah, A., Indra, R., Halim, W., Ferbian, V., & Hidayat, Z. (2023). QRIS as a Drivers of Product Distribution Flows in Indonesia: Factors of Consumer Purchasing Behavior in the Use of Fintech Payments. Journal of Distribution Science,21(12),59-69.
Lonardi, H., & Legowo, N. (2021). Analysis of factors affecting use behavior of QRIS payment system in DKI Jakarta. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 12(6),3709-3728.