PRAKTEK KOMUNITAS PEMBELAJARAN PROFESIONAL: APA KITA SIAP?
DOI:
https://doi.org/10.21009/jmp.v11i1.10991Keywords:
komunitas pembelajaran profesional, Rencana Pengembangan Pendidikan Malaysia, transformasi pendidikanAbstract
Penelitian ini dilakukan dengan tujuan mengidentifikasi praktek komunitas pembelajaran profesional (KPP) di antara para guru di Malaysia. Responden penelitian terdiri dari 384 guru sekolah yang dipilih secara acak. Untuk melakukan penelitian, kuesioner dihasilkan oleh adaptasi artikel Kruse, Louis dan Bryk (1994). Secara keseluruhan, komunitas pembelajaran profesional di antara para guru di Malaysia masih berada pada tingkat sedang. SPSS digunakan untuk menganalisis data deskriptif yaitu profil responden, dan data temuan, rata-rata, standar deviasi, persen. Analisis deskriptif yang melibatkan min dan standar deviasi dilakukan untuk menafsirkan faktor-faktor yang mempengaruhi tingkat implementasi KPP di Malaysia.Temuan ini akan membantu pihak terkait untuk menemukan solusi guna membantu meningkatkan praktek komunitas pembelajaran profesional di kalangan guru di Malaysia.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Jurnal Manajemen Pendidikan allow the author(s) to hold the copyright without restrictions and allow the author(s) to retain publishing rights without restrictions, also the owner of the commercial rights to the article is the author.
Jurnal Manajemen Pendidikan has CC-BY NC SA or an equivalent license as the optimal license for the publication, distribution, use, and reuse of scholarly work.
In developing strategy and setting priorities, Jurnal Manajemen Pendidikan recognize that free access is better than priced access, libre access is better than free access, and libre under CC-BY NC SA or the equivalent is better than libre under more restrictive open licenses. We should achieve what we can when we can. We should not delay achieving free in order to achieve libre, and we should not stop with free when we can achieve libre.
Jurnal Manajemen Pendidikan site and metadata is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License
Jurnal Manajemen Pendidikan is Open Access articles published under the Creative Commons CC BY-NC-SA License This license permits use, distribution and reproduction in any medium for non-commercial purposes only, provided the original work and source is properly cited. Any derivative of the original must be distributed under the same license as the original.