MENGASAH KEMAMPUAN MENGAJAR MELALUI LITERASI
DOI:
https://doi.org/10.21009/jmp.v12i01.11098Abstract
Layaknya seorang yang profesional dalam bidangnya, guru diharapkan memiliki kompetensi yang baik sebagai seorang yang mengajar dan mendidik. Program literasi merupakan salah satu cara untuk mengasah kemampuan dalam melaksanakan pembelajaran dengan memperluas pengetahuan yang dimiliki. Tulisan ini bertujuan untuk mengetahui profesionalitas guru di SMP Kalam Kudus Malang dalam melaksanakan pembelajaran sehari-hari. Metode yang yang digunakan adalah melalui analisis fish bone dan wawancara. Diperoleh salah satu permasalahan yang diemukan adalah kemampuan mengajar yang cukup rendah. Ini sebagai akibat dari kurangnya keterampilan berliterasi di kalangan guru. Permasalahan ini dapat dipecahkan dengan membuat program khusus literasi dengan mensinergikan peran perguruan tinggi dengan sekolah.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Jurnal Manajemen Pendidikan allow the author(s) to hold the copyright without restrictions and allow the author(s) to retain publishing rights without restrictions, also the owner of the commercial rights to the article is the author.
Jurnal Manajemen Pendidikan has CC-BY NC SA or an equivalent license as the optimal license for the publication, distribution, use, and reuse of scholarly work.
In developing strategy and setting priorities, Jurnal Manajemen Pendidikan recognize that free access is better than priced access, libre access is better than free access, and libre under CC-BY NC SA or the equivalent is better than libre under more restrictive open licenses. We should achieve what we can when we can. We should not delay achieving free in order to achieve libre, and we should not stop with free when we can achieve libre.
Jurnal Manajemen Pendidikan site and metadata is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License
Jurnal Manajemen Pendidikan is Open Access articles published under the Creative Commons CC BY-NC-SA License This license permits use, distribution and reproduction in any medium for non-commercial purposes only, provided the original work and source is properly cited. Any derivative of the original must be distributed under the same license as the original.