PENGARUH PENDIDIKAN PRASEKOLAH TERHADAP PRESTASI BELAJAR SISWA KELAS I SEKOLAH DASAR

Authors

  • Aceng Lukmanul Hakim Universitas Islam Syekh Yusuf Tangerang

DOI:

https://doi.org/10.21009/parameter.272.03

Keywords:

Elementary School, Intellectual aspect, psychomotor, value and attitude, achievement, Formal learning

Abstract

Abstract: The students of elementary school, who were from kindergarten have shown up a significant performant performance compared to those who were not, especially in the first class. According to percentage of comparison for Tangerang Major in intellectual aspect is 86,31: 71,38; psychomotor, value and attitude is 72,99: 49,45. whereas Tangerang City in intellectual aspect is 90,07: 70,95; psychomotor, value and attitude is 74,44: 60,65. The statistic for Tangerang Major in intellectual aspect showed to > tt0,05, or is equal 3,06 > 2,2; psychomotor, value and attitude showed to > tt0,05, or 2,39 > 2,2. Whereas the questionnaire for headmaster and the teacher's first class is 61,25: 73,33.

 

 

Abstrak: Siswa SD yang pernah mengenyam pendidikan TK menunjukkan kinerja yang lebih signifikan dibandingkan dengan yang tidak, terutama siswa di kelas satu. Adapaun persentase perbandingan di Kabupaten Tangerang dalam aspek intelektual menunjukan 86,31:71,38; nilai psikomotor dan sikap menunjukan 72,99:49,45. Sedangkan untuk Kota Tangerang pada aspek intelektual menunjukan 90,07:70,95; dan psikomotor nilai dan sikap menunjukan 74,44:60,65. Statistik untuk Kabupaten Tangerang dalam aspek intelektual menunjukkan bahwa to>tt0,05, atau 3,06>2,2; nilai psikomotor dan sikap menunjukkan to>tt0,05, atau 2,39>2,2. Sedangkan berdasarkan kuesioner kepala sekolah dan guru kelas satu, diperoleh perbandingan 61,25:73,33.

 

Published

2017-08-25

Issue

Section

Articles