KETERAMPILAN MENULIS NARASI MELALUI PENDEKATAN KONSTRUKTIVISME DI SEKOLAH DASAR

  • Zulela MS
  • Yulia Elfrida Yanty Siregar
  • Reza Rachmadtullah
  • Prayuningtyas Angger Warhdani

Abstract

ABSTRACT: This study aims to know Narrative Writing Skills Through Constructivism Approach In Primary School. The research method is Action Research. Research subjects of students of grade V of PGSD Laboratory Primary School FIP UNJ. The study consisted of 3 cycles. The results of this study obtained learning to write a narrative in class V SD given with constructivism approach with methods of strategy and tools vary, then the skills of writing the narrative of the class V of Elementary School PGSD FIP UNJ will increase

 

Keyword : Narrative Writing Skills, Constructivism Approach, Action Reseacrh

 

ABSTRAK : Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Keterampilan Menulis Narasi Melalui Pendekatan Konstruktivisme Di Sekolah Dasar. Adapun metode penelitian ini adalah Action Research. Subjek penelitian siswa kelas V Sekolah Dasar Laboratorium PGSD FIP UNJ. Adapun penelitian ini terdiri dari 3 siklus. Adapun hasil penelitian ini didapatkan pembelajaran menulis narasi di kelas V SD diberikan dengan pendekatan konstruktivisme dengan metode strategi dan alat bantu yang bervariasi, maka keterampilan menulis narasi siswa kelas V SD Laboratorium PGSD FIP UNJ akan meningkat.

 

Keyword : Keterampilan Menulis Narasi, Pendekatan Konstruktivisme, Action Research

Published
2017-12-27

Most read articles by the same author(s)