Development of Drama Studies Teaching Material Based on 21st Century Skills and It for Students of Indonesian Language and Literature Education Study Program, Faculty of Language and Arts, Universitas Negeri Jakarta

Penulis

  • Hestiyani Parai Universitas Negeri Jakarta
  • Anastasya Wahyudanti Saputri Universitas Negeri Jakarta
  • Lina Kartika Sari Universitas Negeri Jakarta

DOI:

https://doi.org/10.21009/AKSIS.060208

Kata Kunci:

teaching material, drama studies, 21st century skills, ICT

Abstrak

This research will develop a model of teaching materials for drama studies courses based on 21st century skills and ICT. The purpose of this research is to develop teaching materials for drama studies so that graduates of the Indonesian Language and Literature Education Study Program are able to understand drama study material according to the applicable curriculum and are able to implement it in schools. Preliminary research, first analyzing the need for teaching materials for drama studies courses for students. The results of this research are to develop and obtain teaching materials for drama studies based on 21st century skills and ICT for Indonesian language education study program students.

Referensi

Abdul Majid. (2009). Perencanaan Pembelajaran. Bandung: PT. Remaja Rosda Karya.
Anih, E. (2016). MODERNISASI PEMBELAJARAN DI PERGURUAN TINGGI BERBASIS TEKNOLOGI INFORMASI DAN KOMUNIKASI. JUDIKA (JURNAL PENDIDIKAN UNSIKA), 185-196.
Anshori, S. (2018). Pemanfaatan Teknologi Informasi Dan Komunikasi. Civic-Culture: Jurnal Ilmu Pendidikan PKn dan Sosial Budaya, 88-100.
Awalludin. (2017). Pengembangan buku teks sintaksis Bahasa Indonesia. Yogyakarta: Deepublish.
Chomsin S.Widodo, J. (2008). Panduan Menyusun ahan Ajar Berbasis Kompetensi. Jakarta: PT Gramedia .
Endraswara, S. (2011). Metode Pembelajaran Drama: Apresiasi, Ekspresi, dan Pengkajian. Yogyakarta: CAPS.
Haryanto, E. (2008). Teknologi Informasi dan Komunikasi: Konsep dan Perkembangannya. Pemanfaatan Teknologi Informasi dan Komunikasi Sebagai Media Pembelajaran. Ensiklopedia Bebas.
Imam Sunandar, W. S. (2019). PENGEMBANGAN PERANGKAT PEMBELAJARAN IPS BERBASIS KARAKTER MATERI SUMBER DAYA ALAM UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA KELAS IV SEKOLAH DASAR. Jurnal Review Pendidikan Dasar:Jurnal Kajian Pendidikan Dan Hasil Penelitian, 5(2), 996–1002.
Indrajit, R. E. (2011). Peranan teknologi informasi pada perguruan tinggi." Paradigma, Konsep, Strategi Implementasi. Jakarta: APTIKOM.
Kelana, J. B. (2019). Bahan Ajar IPA Berbasis Literasi Sains. Bandung: Lekkas.
Rusman, K. (2013). Pembelajaran Berbasis Teknologi Informasi dan Komunikasi. Jakarta: Raja Grafindo.
Saliman, A. (1996). Teori dan Aplikasi Kajian Naskah. Surakarta : Khasanh Ilmu.
Suhud, N. C. (2020). PENGEMBANGAN BAHAN AJAR BERBASIS KARAKTER DI ABAD-21 PELAJARAN BAHASA INDONESIA KELAS XI. Jurnal Education and development , 417-424.
Sumardjo, J. (Perkembangan Teater Modern dan Sastra Drama Indonesia ). 1992. Bandung: Citra Aditya Bakti .
W.S, H. (1996). Drama, Karya dalam Dua Dimensi: Kajian Teori, Sejarah, dan Analisis. Bandung: Angkasa.
Zubaidah, S. (2016). Keterampilan abad ke-21: Keterampilan yang diajarkan melalui pembelajaran. Seminar Nasional Pendidikan, 1-17.

Diterbitkan

2022-12-28