STRATEGI KEPALA SEKOLAH DALAM MENINGKATKAN KOMPETENSI GURU DI MADRASAH TSANAWIYAH (MTs) DARUNNAJAH 02 CIPINING BOGOR
DOI:
https://doi.org/10.21009/jmp.v14i1.32317Keywords:
kepala sekolah, kompetensi guru, strategiAbstract
Peran kepala sekolah merupakan hal yang paling penting dalam mewujudkan visi dan misi lembaga pendidikan. Penelitian ini merupakan penelitian berdasarkan studi pustaka (kepustakaan) data-data yang diperoleh beserta referensi yang didapatkan dari perpustakaan, buku, ensiklopedia, jurnal, dokumen, media sosial, blog, artikel dan majalah. Penelitian ini bertujuan untuk membangun strategi kepala sekolah dalam meningkatkan kompetensi guru di MTs Darunnajah 02 Cipining Bogor. Strategi kepala sekolah sangat diperlukan dalam meningkatkan kompetensi guru, dengan adanya strategi kepala sekolah maka akan memudahkan kepala sekolah dalam mencapai tujuan yang telah direncanakan. Sehingga dengan adanya strategi serta kompetensi guru yang berkualitas akan memicu peserta didik berkompetensi, berkualitas, dan memiliki daya saing tinggi.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Jurnal Manajemen Pendidikan allow the author(s) to hold the copyright without restrictions and allow the author(s) to retain publishing rights without restrictions, also the owner of the commercial rights to the article is the author.
Jurnal Manajemen Pendidikan has CC-BY NC SA or an equivalent license as the optimal license for the publication, distribution, use, and reuse of scholarly work.
In developing strategy and setting priorities, Jurnal Manajemen Pendidikan recognize that free access is better than priced access, libre access is better than free access, and libre under CC-BY NC SA or the equivalent is better than libre under more restrictive open licenses. We should achieve what we can when we can. We should not delay achieving free in order to achieve libre, and we should not stop with free when we can achieve libre.
Jurnal Manajemen Pendidikan site and metadata is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License
Jurnal Manajemen Pendidikan is Open Access articles published under the Creative Commons CC BY-NC-SA License This license permits use, distribution and reproduction in any medium for non-commercial purposes only, provided the original work and source is properly cited. Any derivative of the original must be distributed under the same license as the original.