Peranan Knowledge Management dalam Meningkatkan Keunggulan Kompetitif BTPN Syariah

Authors

  • Anggiearanidipta Suma Muhammadsjah BTPN Syariah

DOI:

https://doi.org/10.21009/JPI.012.06

Keywords:

Knowledge management, competitive advantage.

Abstract

Knowledge has been recognized as the most difficult resource traded and imitated. The creation and use of knowledge needs to be managed at the level of individuals, groups, and companies. For the Bank itself, knowledge management is not organizing knowledge of their human resources as assets, but also as a key competitive advantage amid the global banking market. This paper discusses how knowledge management will be very beneficial for the BTPN Sharia to maintain a competitive advantage.

Pengetahuan sudah diakui sebagai sumber daya yang paling sulit diperdagangkan dan ditiru. Penciptaan dan penggunaan pengetahuan perlu dikelola dengan baik pada level individu, kelompok, maupun perusahaan. Bagi BTPN Syariah sendiri, manajemen pengetahuan bukan hanya sekedar mengatur pengetahuan sumber daya manusianya sebagai asset, tetapi juga sebagai kunci keunggulan kompetitif ditengah pasar global dunia perbankan. Paper ini membahas bagaimana manajemen pengetahuan akan sangat bermanfaat bagi BTPN Syariah untuk menjaga keunggulan kompetitif.

Author Biography

Anggiearanidipta Suma Muhammadsjah, BTPN Syariah

Business Learning Manager, Learning & Talent Management, BTPN Syariah.

Published

2018-08-21

How to Cite

Muhammadsjah, A. S. (2018). Peranan Knowledge Management dalam Meningkatkan Keunggulan Kompetitif BTPN Syariah. Jurnal Pembelajaran Inovatif, 1(2), 43–49. https://doi.org/10.21009/JPI.012.06