EVALUASI KERUSAKAN DAN OVERLAY RUAS JALAN UPUA BAGUALA KOTA AMBON

Authors

  • Fakri Hidayat Mochsin Politeknik Negeri Ambon
  • Soumokil Hengki Johny Politeknik Negeri Ambon
  • Sjafrudin Lattar Politeknik Negeri Ambon

DOI:

https://doi.org/10.21009/jmenara.v19i1.36387

Keywords:

Keywords : road, overlay , method of BINA MARGA 2005

Abstract

ABSTRACT

The method used is the method of BINA MARGA (2005), namely by conducting a survey in the field and the results of the survey are divided into several segments. The damage seen includes cracking , rutting , potholes or patches , and depression .

Based on the results of the analysis using the BINA MARGA Method, it is necessary to use a 10 cm thick Laston pavement , 20 cm thick foundation layer ( class A aggregate ), and 20 cm thick carry-on foundation layer ( class B aggregate) so that the road becomes more suitable for driving. through all of society.

References

Arganata, W., Limantara, A. D., Cahyo, Y., & Candra, A. I. (2019). Analisis Perencanaan Overlay Pada Ruas Jalan Craken-Ngulungkulon Nambak-Ngulungkulon Dengan Bahan Acl Pada Sta 0.00-13.345 Kecamatan Munjungan Kabupaten Trenggalek. Jurnal Manajemen Teknologi & Teknik Sipil, 2(1), 121.

Birasungi, C. F., Waani, J. E., & Manoppo, M. R. E. (2019). Evaluasi Struktur Perkerasan Lentur Menggunakan Metode Bina Marga 2013 (Studi Kasus: Ruas Jalan Yos Sudarso Manado). Jurnal Sipil Statik, 7(1), 137–146.

Haris Fahruddin Aji Alumni Sistem Teknik dan Jalan Raya, A., Keahlian Rekayasa Transportasi, K., Susanto Hariyadi Kelompok Keahlian Rekayasa Transportasi, E., & Weningtyas Kelompok Keahlian Rekayasa Transportasi, W. (2015). Evaluasi Struktural Perkerasan Lentur Menggunakan Metode AASHTO 1993 dan Metode Bina Marga 2013 Studi Kasus: Jalan Nasional Losari-Cirebon Bambang Sugeng Subagio. Agustus, 22(2).

Kuala, U. S., Jalan, P., Geoteknik -617, D., Tingkat, A., Jalan, K., Pengarunya, D., Kecepatan Kendaraan, T., Blang, J., Lama, B., Teungku, D. J., Dibakoi, H., Wirnanda, I., Anggraini, R., & Isya, M. (2311). Jurusan Teknik Sipil, Fakultas Teknik. Universitas Syiah Kuala Jl. Tgk. Syeh Abdul Rauf, 2(7).

Mulyadi, M., Isya, M., & Saleh, S. M. (2018). Studi Kerusakan Jalan Ditinjau Dari Faktor Setempat (Studi Kasus Ruas Jalan Blangkejeren – Lawe Aunan). Jurnal Teknik Sipil, 1(3), 667–678.

Murad, W., & Novera, M. (2019). Desain Perkerasan Lentur Berdasarkan Metode Bina Marga Ruas Jalan Simpang Seling – Muara Jernih Kabupaten Merangin. Jurnal Talenta Sipil, 2(1), 16.

Nusa, P., Timur, T., Sta, S. T. A., Anas, S., Rokhmawati, A., & Rahmawati, A. (2022). Studi Peningkatan Jalan (Overlay) Pada Ruas Jalan Lendewacu – Waibakul Di , Kabupaten Sumba Tengah. 13, 127–136.

Pattipeilohy, J., Sapulette, W., & Lewaherilla, N. M. Y. (2019). Perencanaan Tebal Perkerasan Lentur Pada Ruas Jalan Desa Waisarisa – Kaibobu. Manumata Vol 5, No 2 (2019), 5(2), 56–64.

Romauli, T. D., Waani, J. E., & Sendow, T. K. (2016). STUDI KASUS : RUAS JALAN KAIRAGI-MAPANGET. Jurnal Sipil Statik, 4(12).

Wibisono, R. E., Nurcahaya, D. P., & Susanti, A. (2022). Evaluasi Kinerja Lalu Lintas Simpang Tak Bersinyal Berdasarkan Pertumbuhan Kendaraan Data Survei di Jalan Raya Babat – Jalan Kalen Kabupaten Lamongan. Jurnal Perencanaan Dan Rekayasa Sipil, 05(01), 23–28.

Yesana, L., Sabetu, P. P., Grafika, J., & Grafika, J. (2021). Kemampuan Perkerasan Hasil Rancangan Overlay Di Jalan Siliwangi Yogyakarta Untuk Dapat Melayani Lalu Lintas Pada Umur Layanan Tertentu. 21(3), 207–218.

Yustianah, H., & Istianah, I. (2017). Survei Kepadatan Arus Lalu Lintas Di Persimpangan Penceng Jalan Ra. Rukmini, Kecapi Kebupaten Jepara. Reviews in Civil Engineering, 1(1), 19–24.

Downloads

Published

2023-08-23