TEKNOLOGI PENGOLAHAN AIR MINUM MENGGUNAKAN MULTI FILTRASI DI MA’HAD RIZQULLAH

  • Ahmad Riduan Universitas Jambi
  • Rainiyati Universitas Jambi
  • Elly Indra Swari Universitas Jambi
  • Sarah Fiebrina Heraningsih Universitas Jambi
  • Dian Ariansyah Universitas Jambi
Keywords: Drinking water, Multifiltration, Islamic Boarding School, Water treatment technology

Abstract

Abstract

Pondok Pesantren is an Islamic school that focuses on Islamic religious education, especially Al-Quran education. Drinking water that is healthy and fit for consumption will be an essential factor in increasing the concentration and ability of the students in understanding the knowledge. This service program aims to provide a drinking water treatment technology with a multilevel filtration method that will produce healthy and potable water for students and boarding school administrators. The products from this project are drinking water treatment technology and drinking water that is healthy and fit for consumption for students and boarding school administrators. The existence of drinking water technology supposed to generate additional income for the boarding school. 

Abstrak

Pondok Pesantren adalah sekolah islam yang berfokus pada pendidikan agama Islam khususnya pendidikan Al Qur’an. Air minum yang sehat dan layak dikonsumsi akan menjadi salah satu faktor penting dalam meningkatkan konsentrasi dan kemampuan santri dalam memahami ilmu yang diajarkan. Program pengabdian ini bertujuan untuk memberikan suatu teknologi pengolahan air minum dengan metode filtrasi bertingkat yang akan menghasilkan air yang sehat dan layak minum bagi santri dan para pengurus pondok pesantren. Produk yang dihasilkan dari pengabdian ini ialah teknologi pengolahan air minum serta air minum yang sehat dan layak dikonsumsi bagi santri dan pengurus pondok pesantren.Adanya pengolahan air minum ini juga diharapkan dapat menghasilkan tambahan income bagi pondok pesantren.

Published
2020-12-20
How to Cite
Riduan, A., Rainiyati, Swari, E. I., Heraningsih, S. F., & Ariansyah, D. (2020). TEKNOLOGI PENGOLAHAN AIR MINUM MENGGUNAKAN MULTI FILTRASI DI MA’HAD RIZQULLAH . Prosiding Seminar Nasional Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(01), SNPPM2020BRL-61 . Retrieved from https://journal.unj.ac.id/unj/index.php/snppm/article/view/19713