PELATIHAN DIGITAL MARKETING DI SMKN 3 JAKARTA

Authors

  • Nadya Fadillah Fidhyallah Universitas Negeri Jakarta
  • Corry Yohana Universitas Negeri Jakarta
  • Muhammad Fawaiq Universitas Negeri Jakarta
  • Annisa Lutfia Universitas Negeri Jakarta
  • Nurdin Hidayat Universitas Negeri Jakarta
  • Rina Herlina Universitas Negeri Jakarta

Keywords:

pelatihan, pemasaran digital, social media, promosi, training, digital marketing, promotion

Abstract

Abstract

The development of technology and digitalization has drastically changed the marketing landscape. Customers today are more connected online and spend a lot of time on digital platforms. Digital marketing training provides an understanding of how to use data and analytics to identify and understand consumer behavior, thus enabling companies to send relevant and engaging messages to the right audience. This digital marketing training program is conducted with several approach methods offered to solve the problem of limited knowledge and skills of marketing students of SMKN 3 Jakarta in marketing expertise using digital technology. These methods include lectures and practical demonstrations. The participants of this Community Service were attended by 32 students from the Online Business and Marketing department of SMKN 3 Jakarta. The implementation of the activity went smoothly, this was due to the participation and interrelation of all parties, especially the students, teachers, and the committee team. The results of the community service are expected to help participants to maximize their knowledge and skills in the field of digital marketing.

 

Abstrak

Perkembangan teknologi dan digitalisasi telah mengubah lanskap pemasaran secara drastis. Pelanggan saat ini lebih terhubung secara online dan menghabiskan banyak waktu di platform digital. Pelatihan digital marketing memberikan pemahaman tentang cara menggunakan data dan analitik untuk mengidentifikasi dan memahami perilaku konsumen, sehingga memungkinkan perusahaan untuk mengirim pesan yang relevan dan menarik kepada audiens yang tepat. Program pelatihan digital marketing ini dilakukan dengan beberapa metode pendekatan yang ditawarkan untuk menyelesaikan permasalahan keterbatasan pengetahuan dan keterampilan siswa jurusan pemasaran SMKN 3 Jakarta dalam keahlian pemasaran menggunakan teknologi digital. Metode tersebut antara lain yaitu metode ceramah dan demonstrasi praktik. Peserta Pengabdian Masyarakat ini seluruhnya dihadiri oleh 32 siswa dari jurusan Bisnis Daring dan Pemasaran SMKN 3 Jakarta. Pelaksanaan kegiatan tersebut berjalan lancar, hal ini dikarenakan partisipasi dan keterkaitan  semua pihak terutama para siswa, guru, dan tim panitia. Hasil pengabdian masyarakat tersebut diharapkan dapat membantu para peserta untuk memaksimalkan pengetahuan dan keterampilan mereka dalam bidang digital marketing.

Downloads

Published

2023-10-30

How to Cite

Fadillah Fidhyallah, N., Yohana, C. ., Fawaiq, M. ., Lutfia, A. ., Hidayat, N. ., & Herlina, R. . (2023). PELATIHAN DIGITAL MARKETING DI SMKN 3 JAKARTA. Prosiding Seminar Nasional Pengabdian Kepada Masyarakat, 4(1), SNPPM2023EK-33 - SNPPM2023EK-41. Retrieved from https://journal.unj.ac.id/unj/index.php/snppm/article/view/39274

Similar Articles

<< < 51 52 53 54 55 56 

You may also start an advanced similarity search for this article.