Konsep pendidikan Islam KH Abdullah bin Nuh dan Relevansinya Dengan Pendidikan Islam Modern

  • Rudi Mahfudin Universitas Negeri Jakarta
  • Firdaus Wajdi Universitas Negeri Jakarta
  • Yusuf Ismail Universitas Negeri Jakarta
Keywords: Pendidikan Islam Modern, Konsep Pendidikan Islam, KH Abdullah bin Nuh

Abstract

KH Abdullah bin Nuh is one of Nusantara’s scholar who has a significant role in Islamic education. Beside that, he is also concerned with the improvement of Islamic education in Indonesia and vigorously wrote about education. The objective of this research is to increase insight about Islamic education of KH. Abdullah bin Nuh in order to recommend it as reference and to make it applicable with current Islamic education in Indonesia. This proves that KH. Abdullah bin Nuh’s thoughts on Islamic education remain relevant to discuss and probably could become alternative recommandation to the development of Indonesian Islamic education.

 Keywords: Islamic Education, KH. Abdullah bi Nuh, Islamic Modern Education

Abstrak

KH Abdullah bin Nuh merupakan salah satu ulama Nusantara dan  yang sangat berpengaruh di dalam dunia pendidikan Islam. Selain aktif menulis dan berkarya KH Abdullah bin Nuh juga sangat memperhatikan perkembangan pendidikan Islam di Indonesia. Tujuan penulisan skripsi ini adalah untuk menambah wawasan dan khazanah mengenai konsep pendidikan Islam KH Abdullah bin Nuh, agar konsep pendidikan Islam bisa dijadikan acuan dan dapat dikombinasi dengan pendidikan Islam yang sudah ada di Indonesia. Dan membuktikan bahwa konsep pendidikan Islam KH Abdullah bin Nuh masih relevan untuk dibahas dan mungkin dapat digunakan sebagai pedoman konsep pendidikan Islam Indonesia.

 Kata Kunci : Konsep Pendidikan Islam, KH Abdullah bin Nuh, Pendidikan Islam Modern

Published
2017-07-01
How to Cite
Mahfudin, R., Wajdi, F., & Ismail, Y. (2017, July 1). Konsep pendidikan Islam KH Abdullah bin Nuh dan Relevansinya Dengan Pendidikan Islam Modern. Jurnal Studi Al-Qur’an, 13(2), 143 - 157. https://doi.org/https://doi.org/10.21009/JSQ.013.2.02

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>