Analysis Of The Influence Of Study Time And Study Habits On Student Academic Achievement (Case Study Of Smkn 28 Jakarta)
DOI:
https://doi.org/10.21009/ISC-BEAM.013.121Keywords:
study time, study habits, Academic AchievementAbstract
This study aims to analyze the effect of study time and study habits on the academic achievement of a student (case study of SMKN 28 Jakarta). This research uses quantitative methods by collecting primary data through questionnaires as an instrument distributed to students of SMKN 28 Jakarta. Data was collected by taking a sample of 160 respondents consisting of 2 batches, namely batch 2024 (grade 10) & batch 2023 (grade 11). Then the respondents' answers that have been obtained are processed using Statistical Processor IBM Software for Social Science (SPSS) Version 30.0 software.
References
Soapatty, L., & Suwanda, T. (2014). Pengaruh sistem sekolah sehari penuh (full day school) terhadap prestasi akademik siswa SMP Jati Agung Sidoarjo. Kajian Moral dan Kewarganegaraan, 2(2), 717-733.
Arsoniadi, A., Mujidin, M., & Suyono, H. (2021). Pengaruh Kebiasaan Belajar Terhadap Prestasi Belajar SMA Muhammadiyah Al-Mujahidin Gunungkidul. JISIP (Jurnal Ilmu Sosial dan Pendidikan), 5(3).
Wijaya, S. A., & Saputri, S. D. (2019). Pengaruh kebiasaan belajar terhadap prestasi belajar siswa. Ekuitas: Jurnal Pendidikan Ekonomi, 7(2), 117-121.
Penita, R. (2022). Pengaruh manajemen waktu belajar terhadap indeks prestasi kumulatif mahasiswi di ppq al-amin pabuwaran banyumas (Doctoral dissertation, UIN Prof. KH Saifuddin Zuhri).
Hamdiyah, R., El-Yunusi, M. Y. M., & Darmawan, D. (2024). Pengaruh Kebiasaan Belajar, Regulasi Diri dan Lingkungan Sosial Terhadap Prestasi Belajar Siswa MTs Al-Ikhwan Gresik. Journal on Education, 6(4), 21190-21210.
Muna, F. N. (2020). Pengaruh Penerapan Literasi Digital dan Kemandirian Belajar Terhadap Prestasi Belajar IPA pada Masa Pandemi Covid-19 Siswa Kelas IX SMP NU Suruh Tahun Pelajaran 2020/2021.
Pangestu, A. L. (2019). Pengaruh Minat Belajar dan Kebiasaan Belajar Terhadap Prestasi Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Administrasi Umum Kelas X OTKP SMK Kiansantang Bandung (Doctoral dissertation, Universitas Pendidikan Indonesia).
GAYATRI, L. (2017). PENGARUH MOTIVASI BELAJAR DAN KEBIASAAN BELAJAR TERHADAP PRESTASI BELAJAR SISWA KELAS X AKUNTANSI SMK YANINDO JAKARTA (Doctoral dissertation, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA).
Mariani, A. A., & Hidayat, I. W. (2023). PENGARUH KEBIASAAN BELAJAR DAN MINAT BELAJAR TERHADAP PRESTASI SISWA MTs. ALMAARIF 01 SINGOSARI. Dinamika Sosial: Jurnal Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial, 2(1), 47-55.
OKTAVIA, P. (2021). HUBUNGAN ANTARA KEBIASAAN BELAJAR TERHADAP PRESTASI BELAJAR MAHASISWA ANGKATAN 2018 PRODI BIMBINGAN DAN KONSELING PENDIDIKAN ISLAM UNIVERSITAS ISLAM NEGERI RADEN INTAN LAMPUNG DALAM PROSES PEMBELAJARAN DARING TAHUN AJARAN 2020/2021 (Doctoral dissertation, UIN Raden Intan Lampung).
Rahayu, M. M. (2015). Pengaruh kebiasaan belajar terhadap hasil belajar matematika. Journal of Elementary Education, 4(1), 39-45.