SISTEM BACK UP ENERGI DAN WEBSITE DIGITAL MARKETING KLINIK ISTANA SEHAT ABADI MALANG
Keywords:
energy back up system, marketing, service, website, clinic, sistem back up energi, pemasaran, pelayanan, wesite, klinikAbstract
Abstract
Istana Sehat Abadi Clinic is an economically productive business where on average this clinic can serve 15 patients with 6 effective working days and 2 shifts every day. So that during one month the average number of patients is 360 patients with different complaints. Many patients are satisfied with the services of the clinic. In the early stages of the service, visits and discussions were carried out on partner problems. From the discussions carried out, there are problems experienced by partners, namely administrative activities are often disrupted due to frequent power outages and patients who seek treatment are only patients around the clinic and regular patients. Then idea generation, conceptualisation and implementation of applicable solutions and handover of service results to partners were carried out. After that, evaluation and monitoring have been carried out for 1 month where the energy back up system works well and the website can increase the interest of new patients between 1 to 4 patients per day to come to the Clinic. Then continuous monitoring and evaluation will be carried out to determine the usefulness of the service activities that have been implemented to partners.
Keywords: energy back up system, marketing, service, website, clinic
Abstrak
Klinik Istana Sehat Abadi merupakan usaha produktif secara ekonomi yang mana rata-rata klinik ini dapat melayani pasien dengan jumlah 15 pasien dengan 6 hari kerja efektif serta 2 shift setiap harinya. Sehingga selama satu bulan jumlah pasien rata-rata adalah 360 pasien dengan keluhan yang berbeda beda. Banyak pasien puas dengan pelayanan dari klinik. Pada tahap awal pengabdian dilakukan kunjungan dan diskusi terhadap permasalahan mitra. Dari diskusi yang dilakukan terdapat masalah yang dialami pada mitra yaitu kegiatan administrasi sering terganggu karena sering terjadi pemadaman listrik serta pasien yang berobat hanya pasien disekitar klinik dan pasien langganan. Lalu dilakukan penggalian ide, pembuatan konsep serta implementasi dari solusi yang dapat diterapkan serta serah terima hasil pengabdian pada mitra. Setelah itu telah dilakukan evaluasi dan monitoring selama 1 bulan dimana sistem back up energi bekerja dengan baik dan website dapat menambah ketertarikan pasien baru antara 1 sampai 4 pasien per hari untuk datang ke Klinik. Kemudian akan dilakukan monitoring dan evaluasi secara berkelanjutan untuk mengetahui kebermanfaatan kegiatan pengabdian yang telah diimplementasikan pada mitra.
Kata Kunci: sistem back up energi, pemasaran, pelayanan, website, klinik
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Achmad Safi’i, Dityo Kreshna Argeshwara, Langlang Gumilar, Denis Eka Cahyani, Ira Kumalasari, Dito Valentino, M. Farrel Akbar Firzatullah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.