PENGGUNAAN MODEL DISCOVERY LEARNING GUNA MENCIPTAKAN KEMANDIRIAN DAN KREATIVITAS PESERTA DIDIK
DOI:
https://doi.org/10.21009/bahtera.211.07Keywords:
Discovery Learning Model; Creativity; IndependenceAbstract
In teaching and learning activities, the learning model is an important part of the learning tools that must be prepared by the teacher before teaching. The available learning models also vary, according to their respective functions. One of the learning models that is widely used is the Discovery Learning model. This learning model makes student more active, can think more critically, develop creativity, and also make student more independent. The Discovery Learning model makes student more involved in learning activities and teachers only as facilitators ini learning. That way, student can be more comfortable and stimulated ini learning by using this Discovery Learning model.
References
Cintia, N. I., Kristin, F., & Anugraheni, I. (2018). Penerapan Model Pembelajaran Discovery Learning Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kreatif Dan Hasil Belajar Siswa. Perspektif Ilmu Pendidikan, 32(1), 67–75. https://doi.org/10.21009/pip.321.8
Dari, F. W., & Ahmad, S. (2020). Model Discovery Learning Sebagai Upaya Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa SD. Jurnal Pendidikan Tambusai, 4(2014), 1469–1479. https://www.jptam.org/index.php/jptam/article/view/612
FAJRI, Z. (2019). Model Pembelajaran Discovery Learning Dalam Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa Sd. Jurnal IKA PGSD (Ikatan Alumni PGSD) UNARS, 7(2), 1. https://doi.org/10.36841/pgsdunars.v7i2.478
Hakim’s, L., & Safi`i, I. (2021). Efektivitas Evaluasi Hasil Belajar Bahasa Indonesia Melalui Aplikasi Google Form. BAHTERA : Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra, 20(2), 151–156. https://doi.org/10.21009/bahtera.202.03
Hanna, H. (2014). Pembelajaran Bahasa Indonesia Mau Dibawa Ke Mana? BAHTERA : Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra, 564, 1–73.
Juhri, S. (2020). Penerapan Model Discovery Learning Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas Ix Pada Pembelajaran Ipa. BIO EDUCATIO : (The Journal of Science and Biology Education), 5(2), 371–380. https://doi.org/10.31949/be.v5i2.2597
Lustyantie, N., Emzir, E., & Akbar3, A. (2015). Evaluasi Kualitas Pembelajaran Bahasa Di Sma Sederajat Di Dki Jakarta. BAHTERA : Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra, 14(1), 1–15. https://doi.org/10.21009/bahtera.141.01
Medianty. (2018). Penerapan Model Discovery Learning Dengan Menggunakan Media Video Untuk Meningkatkan Aktivitas Belajar Dan Hasil Belajar Siswa. ALOTROP: Jurnal Pendidikan Dan Ilmu Kimia, 2(1), 58–65. https://ejournal.unib.ac.id/index.php/alotropjurnal/article/view/4689
Prilliza, M. D., Lestari, N., Merta, I. W., & Artayasa, I. P. (2020). Efektivitas Penerapan Model Discovery Learning Terhadap Hasil Belajar IPA. Jurnal Pijar Mipa, 15(2), 130. https://doi.org/10.29303/jpm.v15i2.1544
Putri, I. S., Juliani, R., & Lestari, I. N. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Discovery Learning Terhadap Hasil Belajar Siswa Dan Aktivitas Siswa. Jurnal Pendidikan Fisika, 6(2), 91–94.
Rosdiana, Boleng, D. T., & Susilo. (2017). Pengaruh Penggunaan Model Discovery Learning Terhadap Efektivitas Dan Hasil Belajar Siswa. 2014, 1060–1064. http://journal.um.ac.id/index.php/jptpp/
Rutonga, R. (2017). PENERAPAN MODEL DISCOVERY LEARNING UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPA Rudi Rutonga Pendidikan sangat berperan penting dalam pengembagan Sumber Daya Manusia , dengan pembahruan dan peningkatan kecangihan ilmu pengetahuan , saat ini membuat bangsa Indones. 1(2).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
License & Copyright
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.