Hubungan Motion Graphic Sebagai Konten Promosi Sekolah di Media Sosial

Authors

  • Ali Alamsyah Kusumadinata Universitas Djuanda
  • Ike Atikah Ratnamulyani Universitas Djuanda Bogor
  • Muhamad Rendi Nurmansyah Universitas Djuanda Bogor

DOI:

https://doi.org/10.21009/Communications.1.2.4

Keywords:

Motion Graphic, Animation, Social Media, Promotion

Abstract

Social media is one product of the development of technology wrote so rapidly. Social media can not be separated from the everyday human life, seen from the users of social media continues to grow every time. Various convenience perceived as benefits of social media in life. As the utilization of social media as a means of information dissemination promotion of a company or agency. Motion graphic is one form of digital content that are frequently exploited by an agency or company for delivery of broad information such as public service announcements, company profile, and media promotion. Social media can be utilized as dispersion media motion graphic content more broadly and efficiently.

References

Adiayatama I, Suryatna U, Kusumadinata AA. 2016. Pengaruh Pesan Gambar Peringatan Bahaya Merokok Terhadap Perubahan Prilaku Perokok. Jurnal Komunikatio 2(1): 67-95.
Andjani A, Ratnamulyani IA, Kusumadinata AA. 2018. Penggunaan Media Komunikasi Whatsapp terhadap Efektivitas Kinerja Karyawan. Jurnal Komunikatio. 4 (1) : 41-50.
Betancourt, Michael. 2012. The Origins of Motion Graphics, Cinegraphic, (online), Diakses pada tanggal 5 Juni 2018 dari (http://www.cinegraphic.net/article.php?story=20110826144209282).
Gustina H. 2015. Korelasi Media Sosial Instagram dengan Presentasi Diri Mahasiswa Jurusan Ilmu Komunikasi Universitas Riau. Jom FISIP. 2 (2): 1-15.
Fauziah R, Ratnamulyani IA, Kusumadinata AA. 2018. Efektifitas Promosi Destinasi Wisata Rekreasi Gunung Pancar Melalui Postingan Instagram Media Sosial. Jurnal Komunikatio. 4(1): 27-40
Krasner, John. 2008. Motion Graphic Design Applied History and Aesthetics. Burlington (UK): Focal Press.
Krishna. 2010. Motion by Design Magazine, (online), Diakses pada tanggal 6 Juli 2018 dari (https://issuu.com/motionbydesign/docs/mbd1).
Littlejohn, Stephen & Karen Foss. 2014. Teori Komunikasi. Jakarta (ID): Salemba Humanika.
Nasrullah, Rulli. 2015. Media Sosial Perspektif Komunikasi, Budaya, dan Sosioteknologi. Bandung (ID): Simbosa Rekatama Media
Pratama DR, Ratnamulyani IA, Fitriah M. 2015. Pengaruh Sosial Media Komunikasi Interpersonal Ibu 2dan Anak dalam Membangun Motivasi Belajar. Jurnal Komunikatio. 1(2): 115-134.
Prayogi R, Suryatna U, Kusumadinata AA. 2015. Hubungan Komunikasi Pembelajaran Sistem E-Learning dengan Motivasi Belajar. Jurnal Komunikatio. 1 (2): 99-113.
Rahmah M, Sukarelawati, Fitriah Maria. 2018. Hubungan antara Kecenderungan Mahasiswa Menggunakan Jenis Aplikasi Gadget dengan Kepekaan Sosial. Jurnal Komunikatio. 4(2): 83-96.
Rijallahudin, Ratnamulyani IA, Kusumadinata AA. 2016. Pengaruh Penggunaan Layanan Aplikasi Digital Google Play Terhadap Pemenuhan Kebutuhan Informasi Responden. Jurnal Komunikatio. 2 (2): 135-146.
Stillman, David & Jonah Stillman. 2018. Generasi Z: Memahami Karakter Generasi Baru Yang Akan Mengubah Dunia Kerja. Jakarta (ID): Gramedia Pustaka Utama.
Sugiyono. 2015. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung (ID): Penerbit Alfabeta.
Sukrillah S, Ratnamulyani IA, Kusumadinata AA. 2017. Pemanfaatan Media Sosial Melalui Whatsapp Group Fei Sebagai Sarana Komunikasi. Jurnal Komunikatio. 3(2): 95-104.
Ulfah R, Ratnamulyani IA, Fitriah M. 2016. Fenomena Penggunaan Foto Outfit Of The Day di Instgram Sebagai Media Presentasi Diri (Suatu Kajian Komunikasi Dalam Pendekatan Dramaturgi Erving Goffman). Jurnal Komunikatio. 2 (1): 1-14.
Wulandari H, Kusumarini Y, Suryanata L. 2015. Perancangan Interior “Five Sense” di Surabaya. Jurnal Intra. 3 (2): 167-175.

Downloads

Published

2019-07-19

How to Cite

Kusumadinata, A. A., Ike Atikah Ratnamulyani, & Muhamad Rendi Nurmansyah. (2019). Hubungan Motion Graphic Sebagai Konten Promosi Sekolah di Media Sosial . Communications, 1(2), 77–90. https://doi.org/10.21009/Communications.1.2.4