Perbedaan Prestasi Belajar Antara Mahasiswa Yang Ikut Serta Dan Yang Tidak Ikut Serta Pada Himpunan Mahasiswa (Hima) Teknik Sipil Di Jurusan Teknik Sipil Fakultas Teknik Universitas Negeri Jakarta

Authors

  • State University of Jakarta
  • State University of Jakarta
  • State University of Jakarta

DOI:

https://doi.org/10.21009/jpensil.v2i1.9867

Keywords:

organitation, learning achievement, construction building

Abstract

The objective of this study to know there is do not it him difference of learning achievement between students who participate and who did not participate in Student Association Hima in the Departement of Civil Engineering Faculty of Engineering, State University of. The place of research at Departement of Civil Engineering Faculty of Engineering, State University of Jakarta in June-July 2012.
This research uses survey methods with documentation.. The sample in this study a number of 60 students. The result of the research is found the difference of learning achievement between students who participate and who did not participate Hima in Civil Engineering. Matter of this means deciphrable research result that learning achievement from students who participate better than students who did not participate Hima in Civil Engineering

References

Hakim, Thursan. 2005. Belajar Secara Efektif. Jakarta. Puspa Swara

Hasibuan, Malayu SP. 1996. Organisasi dan Motivasi. Jakarta : Bumi Aksara.

Himpunan Mahasiswa Jurusan Teknik Sipil. 2011. Anggaran Dasar dan Anggaran Rumah Tangga (AD&ART) Hima Teknik Sipil 2011-2012. Jakarta : Hima Teknik Sipil

http://buletinlitbang.dephan.go.id/index.asp?vnomor=18&mnorutisi=9-Pengaruh kepuasan kerja dan stress diadapkan dengan konseling dalam tingkat produktivitas dan prestasi kerja suatu organisasi. Diakses pada tanggal 16 Februari 2012 pukul 14.56

http://organisasi.org/pengertian_definisi_dan_arti_organisasi_organisasi_formal_dan_informal_belajar_online_lewat_internet_ilmu_manajemen).Diakses pada tanggal 16 Februari 2012 pukul 14.56

Imron, Ali, 1996. Belajar dan Pembelajaran, Jakarta: PT Dunia Pustaka Jaya.

Masidjo Ign. 1995. Penilaian Pencapaian Hasil Belajar Siswa di Sekolah. Yogyakarta : Kanisius.

Purwanto, Ngalim. 2004. Psikologi Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.

Pusat Pengembangan Teknologi Informasi. 2009. Modul Pelatihan SPSS. Jakarta : Penerbit Universitas Negeri Jakarta.

Riduwan ; Akdon. 2005. Rumus dan Data dalam Analisis Statistika. Bandung : Alfabeta.

Sudjana. 2002. Metoda Statistika. Bandung : Penerbit Tarsito.

Sugiyono. 2007. Statistiska Untuk Penelitian. Bandung : Penerbit Alfabeta

Tim Penyusun Kamus Pusat Pembinaan dan Pengembangan Bahasa. 2003. Kamus Besar Bahasa Indonesia. Jakarta : Balai Pustaka.

Winardi. 2003. Teori Organisasi dan Pengorganisasian. Jakarta: Raja Grafindo Persada.

Winkel WS. 1995. Psikologi Pengajaran. Jakarta : Grasindo.

Published

2013-02-06

How to Cite

Nur Dewi, Dadang, & Santoso Sri. (2013). Perbedaan Prestasi Belajar Antara Mahasiswa Yang Ikut Serta Dan Yang Tidak Ikut Serta Pada Himpunan Mahasiswa (Hima) Teknik Sipil Di Jurusan Teknik Sipil Fakultas Teknik Universitas Negeri Jakarta. Jurnal Pensil : Pendidikan Teknik Sipil, 2(1), 55–64. https://doi.org/10.21009/jpensil.v2i1.9867