PERANAN KREATIVITAS TERHADAP HASIL BELAJAR NAIL ART

  • Nurul Hidayah
  • Mari Okatini
Keywords: Learning outcomes, Creativity, Promote, Position, Nail art

Abstract

Abstract:

This study aims to determine the role of student creatuvityti learning nail art and influence on leraning outcomes. The population used in this research is student study program Cosmetology class of 2010 who are following the learning nail art. The number of samples taken as many as 30 students. The method used was survey method with correlation technique. Nail art learning outcomes in this study was the total score obtained by the student in learning nail art theory and practice and filling the questionnaire. The relationship between creativity (X) with nail art learning outcomes (Y) is significant and linear, thus the regression model can be used to predict. The regression model implies that if the score of the Creativity improved learning outcomes nail art propensity score of 0.310 at 40.00 constants. So that the results of the study stated that the creativity in the learning nail art has a role to improve student results. Therefore hadil study will also be increased to 85.50%.

Keywords; Learning outcomes , Creativity , Promote, Position , Nail art

 

Abstrak

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui sejauh mana peranan kreativitas mahasiswa terhadap pembelajaran nail art dan pengaruhnya terhadap hasil belajar. Populasi yang digunakan pada penelitian ini yaitu mahasiswa Program studi Tata rias angkatan 2010 yang sedang mengikuti pembelajaran nail art. Banyaknya sampel yang di ambil sebanyak 30 orang mahasiswa.Metode yang digunakan adalah metode survey dengan teknik korelasional. Hasil belajar nail art pada penelitian ini adalah skor total yang diperoleh mahasiswa dalam belajar nail art teori dan praktek dan pengisian angket. Hubungan antara Kreativitas (X) dengan Hasil belajar nail art (Y) adalah berarti dan linear, dengan demikian model persamaan regresi ini dapat digunakan untuk memprediksi. Model persamaan regresi ini mengandung arti bahwa apabila Kreativitas ditingkatkan satu skor maka kecenderungan Hasil belajar nail art 0,310 skor  pada konstanta  40,00. Sehingga pada hasil penelitian menyatakan bahwa kreatifitas dalam pembelajaran nail art memiliki peranan untuk meningkatkan hasil belajar mahasiswa. Oleh sebab itu hasil belajar juga akan meningkat menjadi sebesar 85.50%.

Kata Kunci; Hasil belajar, Kreativitas, Meningkatkan, Peranan, Nail art

Published
2017-05-12