MAIN MENU
SUBMISSIONS
PUBLICATIONS
in this edition, discusses various topics related to educational innovation and management, both from a contemporary and historical perspective. Some articles highlight the role of leadership, such as the principal's contribution to the implementation of Merdeka Belajar Curriculum at SMK Negeri 2 Jayapura, as well as the influence of leadership competence, staff involvement, and facilities on the performance of educational institutions. Others review the transformation of higher education in the digital era, especially the management of information systems to improve the efficiency and quality of learning.
Local-based innovations are also highlighted, such as the development of local wisdom-based literacy modules with the Teaching at the Right Level (TaRL) approach and the integration of educational technology (Edtech) in primary school management to improve literacy, with case studies in Indonesia and Finland. Other articles discuss the optimization of academic services in universities through the Quality Function Deployment (QFD) approach and Servqual method.
On the other hand, some articles explore the impact of policies, such as student perceptions of the Merdeka Belajar Kampus Merdeka (MBKM) Program in improving the quality of graduates, as well as colonial regulations related to Christian education in Indonesia before the Ethical Politics era. Another historical study discusses K.H. Agus Salim's contribution to education management in Koto Gadang in the early 20th century, demonstrating the role of local figures in advancing education. Overall, these articles provide deep insights into education management, digital transformation, and the relevance of local and historical values in education development.
In this edition, we present several articles that may be useful for the development of education. The first article discusses the influence of learning motivation, learning style, and learning environment on the learning outcomes of grade 5 students. Then the next article reveals what factors make entrepreneurial leadership in vocational schools effective, based on experience in Indonesia.
Not to forget, there is also an article that discusses the implementation of the 2013 curriculum in improving the quality of education at Villanova Junior High School, Papua. Among other interesting topics are the performance of honorary teachers: academic supervision and organisational culture in public junior high schools, as well as an analysis of the influence of principals' policies in improving the quality of Islamic religious education. We hope that the information and insights presented can be useful for the development of the world of education.
Pada terbitan kedua tahun ini kami selaku redaksi telah menseleksi beberapa artikel yang layak untuk diterbitkan dan sesuai dengan scope jurnal kami, banyak judul-judul yang menarik untuk dibaca, mengenai manajerial dan kepemimpinan serta tema tentang Covid-19 terhadap pendidikan masih mendominasi pada edisi kali ini. semoga apa yang bisa kami sajikan dapat memberikan kepuasan dalam berilmu pengetahuan bagi para pembaca. -Redaksi Improvement 2021
Pada edisi kali ini tim redaksi kembali akan menerbitkan artikel-artikel yang berkaitan dalam manajemen pendidikan, pembahasan dan tema yang lebih terkini dan lebih variatif tentu akan kami munculkan pada terbitan kali ini, pandemi Covid-19 tidak menghalangi para penulis yang umumnya berasal dari kalangan akademisi untuk menuangkan hasil pemikirannya, diantaranya berupa tulisan dari Bagus tentang peran manajemen perubahan, lalu ada pengelolaan mutu dosen dari Anggung, evaluasi program pembelajaran, dan lain-lain dapat anda baca dalam terbitan kali ini. selamat membaca.
redaksi Improvement 2021.
Pada tahun dan edisi kali ini kami menerbitkan beberapa artikel yang bervariasi namun tidak lepas dari ruang lingkup manajemen pendidikan seperti persoalan Administrasi yang diangkat oleh Neti, Dkk. lalu ada Evaluasi Kartu Jakarta Pintar, Supervisi Klinis, strategi pemasran sekolah dan masih banyak lagi artikel menarik yang dapat dibaca.
Pada edisi kali ini kami menerbitkan beberapa topik yang cukup menarik diantaranya tentang artikel manajemen pendidikan pondok Tahfidz, lalu ada manajemen ekstrakulikuler serta topik penelitian-penelitan lainnya
Pada terbitan kali ini mengangkat berbagai macam tema dan issue yang lebih variatif dimulai dari kurikulum, manajemen sekolah penelitian tindakan sekolah serta penelitian tindakan kelas
Pada edisi kali ini tema yang diangkat antara lain adalah peran sekolah dalam persepsi guru, Organizational Citizenship Behaviour, komitmen organisasi, supervisi kepala sekolah, pembinaan budaya religius, manajemen pembelajaran, dan lain-lain
Pada edisi ini, beberapa tema yang diangkat antara lain meliputi: manajemen mutu, pemanfaatan teknologi informasi, pengembangan kesiswaan, pendidik dan tenaga kependidikan, hubungan masyarakat, dan pendidikan berbasis masyarakat.
Pada edisi ini, beberapa tema yang diangkat antara lain meliputi: manajemen mutu, pemanfaatan teknologi informasi, pengembangan kesiswaan, pendidik dan tenaga kependidikan, hubungan masyarakat, dan pendidikan berbasis masyarakat.
Pada edisi ini, beberapa tema yang diangkat meliputi: manajemen mutu, pemanfaatan teknologi informasi, pengembangan kurikulum, kesiswaan, pendidik dan tenaga kependidikan, hubungan masyarakat, dan pendidikan berbasis masyarakat.
Dalam jurnal edisi ini, ada beberapa tema yang diangkat oleh para penuulis, antara lain: manajemen mutu, pemanfaatan teknologi informasi, pengembangan kurikulum, kesiswaan, pendidik dan tenaga kependidikan, hubungan masyarakat, dan pendidikan berbasis masyarakat.
Improvement : Jurnal Ilmiah untuk Peningkatan Mutu Manajemen Pendididikan
E-ISSN : 2597-8543
Publisher : LPPM UNJ
Organize by Education Management Study Program, Faculty of Education, Jakarta State University
Daksinapati Building, 1st Floor, Journal Room
Campus A Faculty of Education, State University of Jakarta
Rawamangun Muka Street, Jakarta Timur 13220
Email: fip@unj.ac.id
Phone: 087745543095