Efektivitas Poster Kampanye Grace Natalie Dalam Meningkatkan Awareness Mahasiswa

Penulis

  • Angelita Kania Ramdan Universitas Negeri Jakarta
  • Vera Wijayanti Sutjipto Universitas Negeri Jakarta

DOI:

https://doi.org/10.21009/COMMUNICOLOGY.020.08

Kata Kunci:

the efectiveness of poster, woman politician, political campaign

Abstrak

In the 2019 general election, PSI or the Indonesian Solidarity Party which was formed in 2014 carried one of the candidates who is the chairman of PSI itself, Grace Natalie. As a new party, PSI certainly has certain strategies to increase public awareness of PSI, especially towards Grace Natalie as one of the candidates promoted by PSI. This study aims to determine the effectiveness of the poster used as a Grace Natalie campaign tool in increasing student awareness about Grace Natalie as one of the candidates promoted by PSI. The population of this study were students of the Communication Science class of 2018 Universitas Negeri Jakarta.. The results of this study showed that the poster was an effective media in increasing awareness among students of the Communication Studies Program class of 2018 Universitas Negeri Jakarta.

Referensi

Kampanye, A., Terhadap, P., Kpud, A., & Soppeng, K. (2011). Sikap Pemilih Pns Kantor Sekretariat Daerah Kabupaten Soppeng Pada Pilkada Tahun 2005 The Analisis Political Campaign of Local Election To The Attitude of Civil Servants In Soppeng Regency 2005, 1(4), 382–393.

Rozak, A. F. A. (2009). Iklan Politik Caleg Dalam Persepsi Pemilih Pemula.

Dyatmika, T., & Afnan, D. (2018). Efektivitas Poster Kampanye Sosial Safety Riding Dari Limbah Kain Batik Untuk Mengubah Perilaku Mahasiswa Universitas Muhammadiyah Cirebon Dalam Berkendara, 10(2).

Retnowati, Y. (n.d.). Efektivitas Iklan Dalam Meraih Partisipasi Politik.

Sumartono, & Astuti, H. (2018). Penggunaan Poster Sebagai Media Komunikasi Kesehatan. Jurnal Komunikologi, 15(01), 8–14. Retrieved from https://www.esaunggul.ac.id/wp-content/uploads/2019/03/2.-Penggunaan-Poster-Sebagai-Media-Komunikasi-Kesehatan.pdf

Dikri, M., Soedarsono, K. D., & Nuraeni, R. (2016). Pengaruh Penggunaan Media Iklan Terhadap Sikap Masyarakat, 3(1), 785–791.

Ruru, J. (2008). Pengaruh Iklan Politik Dalam Pemilihan Anggota Legislatif Di Kecamatan Motoling Barat Kabupaten Minahasa Selatan.

Kriyantono, R. (2014). Teknik Praktis Riset Komunikasi.

Kriyantono, R. (2015). Manajemen Periklanan Teori dan Praktek. Malang: UB Press.

Syahrum., S. (2008). Metodologi Penelitian Kuantitatif. KOMUNIKASI PENELITIAN KUANTITATIF Program Studi Jurnalistik & Humas.

Djuyandi, Y. (2017). Komunikasi Politik Tim Pemenangan Hendra Hemeto Dalam Pemilihan Ketua Dpd Ii Partai Golkar Kabupaten Gorontalo Periode 2016–2021. Jurnal Wacana Politik. https://doi.org/10.24198/jwp.v2i1.11322

Cannon, J. P., W. D. Perault, and E. J. McCarthy, 2009, Pemasaran Dasar:
Pendekatan Manajerial Global, 16 ed, Jakarta, Salemba Empat

Diterbitkan

2020-12-18

Cara Mengutip

Ramdan, A. K., & Sutjipto, V. W. (2020). Efektivitas Poster Kampanye Grace Natalie Dalam Meningkatkan Awareness Mahasiswa. Communicology: Jurnal Ilmu Komunikasi, 8(2), 238–252. https://doi.org/10.21009/COMMUNICOLOGY.020.08