Analysis Of Challenges And Solutions For Teachers In Implementing Teaching Strategies At Universitas Negeri Jakarta
DOI:
https://doi.org/10.21009/ISC-BEAM.013.129Keywords:
Challenges, Solutions, Teaching Strategies, Implementation, TeachersAbstract
This study aims to analyze the challenges faced by teachers in implementing teaching strategies
at Universitas Negeri Jakarta and propose solutions to overcome these challenges. The method
used is qualitative research through in-depth interviews with lecturers from various faculties.
The findings reveal that the primary challenges include limited resources, lack of training, and
resistance to changes in teaching methods. Proposed solutions include regular training
enhancement, provision of adequate resources, and fostering a collaborative culture among
lecturers. These findings are expected to contribute to the development of more effective
teaching strategies in higher education environments.
References
Ardila, Y. P., & Rigianti, H. A. (2023). Peran Penting dan Tantangan yang Dihadapi oleh
Guru Profesional dalam Kegiatan Belajar Mengajar di Kelas. Jurnal Handayam, 14(1),
Juni.
Delvianti Basri. (2023). Peran Guru dalam Membentuk Generasi Muda. Bandung: Penerbit
Pustaka Jaya. Goodwin, R. (2021). Peningkatan Kualitas Pembelajaran di Sekolah
Dasar. Surabaya: Penerbit Rajawali.
Hignasari, L., & Supriadi, M. (2020). Pengembangan E-Learning dengan Metode Self
Assessment Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Mahasiswa Universitas
Mahendradatta. Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian dan Kajian Kepustakaan
di Bidang Pendidikan, Pengajaran dan Pembelajaran, 6(2), 206- 219.
Lestari, D. I., & Kurnia, H. (2023). Implementasi Model Pembelajaran Inovatif Untuk
Meningkatkan Kompetensi Profesional Guru Di Era Digital. JPG: Jurnal Pendidikan
Guru, 4(3), 205-222.
Muhibbin, M. A. (2021). Tantangan Dan Strategi Pendidikan Inklusi Di Perguruan Tinggi
Di Indonesia: Literature Review. Jurnal Pendidikan Inklusi, 4(2).
Poch, Y., Sumolang, I., M, S., Kowarin, & Makaluy, S. (2024). Kendala Guru Pak dalam
Mengimplementasi Strategi Pembelajaran Berdasarkan Kurikulum Merdeka Belajar.
Jurnal Pendidikan DIDAXEI, 4(2), 658. ISSN Online: 2745-6935, ISSN Print: 2797-
2488.
Rahmawati, U. T., & Suranto. (2024). Mengeksplorasi Tantangan Dalam Implementasi
Pembelajaran Berbasis Proyek Pada Pendidikan Akuntansi Dasar Smk Di Surakarta.
Jurnal Karya Ilmiah Guru, 9(3).