The Design of Augmented Reality Application as Learning Media Marker-Based for Android Smartphone

Authors

  • Diah Ambarwulan Prodi Pendidikan Fisika, Fakultas MIPA, Universitas Negeri Jakarta, Jl. Rawamangun Muka, 13220
  • Dewi Muliyati Prodi Pendidikan Fisika, Fakultas MIPA, Universitas Negeri Jakarta, Jl. Rawamangun Muka, 13220

DOI:

https://doi.org/10.21009/1.02111

Abstract

Abstract

This preliminary study focused on the technique of instructional media that is integrated with Augmented Reality to increase the interest of studies student. This study uses the book as a medium that brought information representing a 3D model of the atom objects. This paper emphasizes the techniques of designing learning media in the form of Augmented Reality applications to be used on smartphones with the Android Operating System.

Keywords: Augmnted Reality, 3D Model, Android

Abstrak

Penelitian pendahuluan ini difokuskan pada teknik perancangan media pembelajaran yang diintegerasikan dengan Augmented Reality untuk meningkatkan minat pelajar. Penelitian ini menggunakan buku sebagai media yang memunculkan informasi model 3D yang merepresentasikan objek atom yang sesungguhnya. Paper ini menekankan pada teknik merancang media pembelajaran berupa aplikasi Augmented Reality untuk digunakan pada smartphone dengan Operating System android.

Kata-kata kunci: Augmented Reality, Model 3D, Android

Downloads

Published

2016-06-30

How to Cite

Ambarwulan, D., & Muliyati, D. (2016). The Design of Augmented Reality Application as Learning Media Marker-Based for Android Smartphone. Jurnal Penelitian & Pengembangan Pendidikan Fisika, 2(1), 73–80. https://doi.org/10.21009/1.02111

Most read articles by the same author(s)

> >>